Un supermarket din Anglia a impus o taxă de 10 lire pentru a intra în el. Este vorba despre Aldi. Taxa de la clienți este cerută înainte ca aceștia să poată intra în magazinul său fără casă de marcat din Greenwich. Taxa de „pre-autorizare” este retrasă de pe cardul de plată al clientului înainte ca acesta să poată trece prin poarta de acces. Ulterior, este dedusă din costul cumpărăturilor la plecare. Totuși, dacă clientul pleacă cu produse în valoare mai mică de 10 lire sterline sau fără să cumpere nimic, acesta ar putea aștepta câteva zile sau chiar mai mult pentru a-și primi banii înapoi. Taxă de 10 lire pentru a intra în ALDI Clienții nu primesc niciun avertisment prealabil cu privire la suma care va fi retrasă înainte ca aceasta să fie percepută, potrivit thegrocer.co.uk. Magazinul Shop & Go al Aldi utilizează camere AI pentru a urmări ce produse iau clienții de pe rafturi. Le taxează cardul după ce aceștia părăsesc magazinul. Pentru a avea acces la magazinul de tip „doar ieși”, clienții trebuie fie să descarce aplicația Aldi Shop & Go și să înregistreze un card de plată, fie să își apropie cardul de cititorul de la intrare. Aplicația generează un cod QR pe care clienții trebuie să-l scaneze la poartă. După o actualizare făcută la începutul acestei luni, oricine deschide aplicația este întâmpinat imediat de un buton „obține cod de acces”. Apăsarea acestuia duce instantaneu la retragerea a 10 lire sterline de pe cardul de plată al utilizatorului. Cum sunt avertizați clienții ALDI Singurul avertisment referitor la suma retrasă se află în scris mic sub buton, unde este precizat: „Vom autoriza o sumă mică pentru a valida cardul”. Pentru clienții care își apropie cardul pentru a intra, un ecran afișează un mesaj la scurt timp după atingere. Îi informează că: „Vom autoriza 10 lire sterline pentru a verifica cardul”. Termenii și condițiile Aldi explică faptul că se va face o plată inversă dacă valoarea cumpărăturilor este mai mică de 10 lire sterline. „Momentul acestei inversări este controlat de emitentul cardului dvs. (de obicei banca sau compania de carduri de credit), astfel că, în cazul unor întrebări, ar trebui să contactați emitentul cardului dvs.”, se precizează în T&C. Acest lucru înseamnă că rambursarea poate dura între cinci și șapte zile, inclusiv în weekend, pentru a fi returnată în contul clientului. Poate dura mai mult, în funcție de emitentul cardului. Ce se întâmplă dacă greșești în aplicație Un utilizator al aplicației care apasă accidental butonul de mai multe ori poate fi taxat de mai multe ori cu 10 lire sterline, chiar dacă nu a intrat în magazin. Aldi a declarat că magazinul Shop & Go este într-o continuă evoluție pentru a face cumpărăturile cât mai simple posibil. De asemenea, a subliniat că menținerea aplicației actualizate asigură clienților cea mai bună experiență posibilă. Potrivit Aldi, în cele mai multe cazuri, sumele de pre-autorizare vor fi returnate în termen de 48 de ore, în funcție de furnizorul contului utilizatorului. Această regulă se aplică și clienților care au generat un cod QR prin aplicația Shop & Go, dar nu au vizitat magazinul. „Acest magazin face parte dintr-un proiect-pilot și îmbunătățim constant modul în care funcționează tehnologia, așa că menținerea aplicației actualizate va asigura cea mai bună experiență posibilă pentru cumpărători la Shop & Go”, a declarat un purtător de cuvânt al Aldi. Tot mai multe magazine adoptă taxe de intrare Nu este primul magazin fără casă de marcat care percepe clienților 10 lire sterline înainte de a le permite accesul. Market Express din centrul Excel din Londra, care utilizează tehnologia Just Walk Out de la Amazon, solicită, de asemenea, o plată de „pre-autorizare” de 10 lire sterline. O secțiune de întrebări frecvente de pe site-ul Excel explică faptul că această măsură „confirmă cardurile de plată valide și previne tranzacțiile eșuate”. Citește și: 6 modalitati prin care supermarketurile te pacalesc sa cumperi mai mult Singurul magazin Shop & Go al Aldi a fost deschis în 2022, într-o perioadă de incertitudine cu privire la popularitatea experienței de cumpărături fără casă de marcat. Lansarea a avut loc la câteva luni după ce Amazon și-a propus să deschidă 260 de magazine Just Walk Out în Marea Britanie în doi ani. Casele self-checkout nu sunt foarte populare Cu toate acestea, la mai bine de trei ani distanță, tehnologia nu a devenit încă mainstream. Tesco are patru magazine GetGo, toate cu un format „hibrid”, permițând cumpărătorilor să folosească în continuare o casă de marcat, dacă doresc. Amazon și-a oprit expansiunea magazinelor în 2022, a început să adauge opțiunea de plată cu cardul în 2023 și a închis unele locații. În prezent, are aproximativ 20 de magazine Just Walk Out Amazon Fresh, dintre care doar unul a fost deschis anul trecut, în West Hampstead, Londra. CEO-ul Aldi UK & Ireland, Giles Hurley, a declarat pentru The Grocer în 2023 că extinderea caselor de marcat self-checkout, și nu a magazinelor Shop & Go, este considerată „următorul pas potrivit”. Partenerul tehnologic al Aldi pentru magazinul fără casă de marcat, AiFi, a postat pe LinkedIn că magazinul Shop & Go a vândut până acum peste 10 milioane de produse. Citește și: Alimente iradiate din supermarketuri