Obezitatea loveste in randurile celor mici. Aproximativ 43 de milioane de copii sub 5 ani sunt obezi sau supraponderali. Avertismentul vine de la Organizatia Mondiala a Sanatatii, care arata intr-un raport, ca micutii sunt victimele unui marketing intens la produsele bogate in zahar, sare si grasimi. Stilul alimentar al copiilor e astfel modelat in sens negativ, facand si mai grea misiunea parintilor. Iata de ce Organizatia Mondiala a Sanatatii propune impunerea unei restrictii a publicitatii, pentru astfel de produse. Specialistii cred ca daca mesajele publicitare la alimente hipercalorice vor fi interzise in scoli, crese, spitale si clinici pediatrice, numarul copiilor care sufera de obezitate va scadea. Ce e de facut insa cu reclamelele de la televizor, ma intreb. Ele nu pot fi restrictionate. Un studiu realizat in Statele Unite de Rudd Center for Food Policy&Obesity, arata ca in 12 lanturi de restaurante, peste 3 mii de meniuri pentru copii sunt dezechilibrate din punct de vedere nutritiv. Iata de ce Primaria San Francisco a decis sa interzica jucariile din meniurile pentru copii, pentru ca acestia sa nu mai fie atrasi sa le comande. Mergand pe mecanisme de pshihologie inversa, specialistii au gasit o alta solutie pentru a proteja copiii de obezitate. Initiativa lor vizeaza asocierea legumelor si fructelor cu imagini de eroi din desenele animate.Oare va functiona? Cati copii nu vedeti pe strada, rontaind biscuiti sau chipsuri? Nu e de mirare ca rata obezitatii infantile in Romania se situeaza intre 6 % si 8%. Nici viitorul nu suna mai bine. Nutritionistii avertizeaza ca 80% dintre copiii obezi de astazi sunt adultii obezi de maine. Cate dulciuri dati pe zi copiilor ? Si cati dintre ei sunt obezi sau au probleme de greutate?