Nutritie seducatoare – este conceptul care vrea sa vina in ajutorul bucatarilor romani. Secretul? Mici modificari in modul de a gati, in alegerea si combinarea ingredientelor, astfel incat consumatorului sa i se ofere variante mai sanatoase ale meniurilor preferate. Conform unui studiu* realizat de Unilever Food Solutions, oferta actuala de mancare sanatoasa a restaurantelor este perceputa ca neapetisanta, scumpa si nesatioasa. Asa ca ei vin cu urmatoarea propunere: mici schimbari care nu modifica radical savoarea preparatelor, ci fac mancarea sanatoasa mai atractiva si accesibila pentru consumatori, iar pe cea mai putin adecvata – ceva mai sanatoasa. Pe termen lung, aceste mici schimbari pot avea un impact considerabil asupra starii de sanatate a celor ce iau masa in oras. Un exemplu concret este acela ca, daca jumatate din populatia Bucurestiului ar consuma timp de 1 an, cartofi copti in loc de cartofi prajiti, cantitatea de grasime care ar fi evitata depaseste 1,5 tone. “In ultimele studii, ne-am concentrat asupra perceptiei pe care oamenii o au cand vine vorba de mancarea sanatoasa. Rezultatele arata ca oamenii nu sunt atrasi de optiunile sanatoase existente in meniuri. O alta informatie alarmanta o reprezinta statistica Organizatiei Mondiale a Sanatatii, privind rata ascendenta a obezitatii. Pentru ca previziunile nu sunt optimiste, este responsabilitatea noastra, ca parte a industriei de food service, sa aducem in discutie problema si sa oferim solutii aferente”, spune Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader UFS. * Studiul Perceptions and Practices related to Healthy Eating a fost realizat in martie 2012 de IMAS Marketing si Sondaje pentru Unilever Food Solutions pe un eÈ™antion de 300 de respondenti cu varste intre 18 si 64 de ani, din Bucuresti, care iau masa in oras cel putin o data pe saptamana pentru micul dejun, pranz sau cina. Aceste persoane se caracterizeaza printr-un venit peste medie (peste 1500 lei/luna) È™i educaÈ›ie medie È™i superioara.