McDonald’s a deschis primele sale restaurante destinate exclusiv vegetarienilor, deloc intamplator, in doua centre de pelerinaj din India, in incercarea de a se dezvolta pe o piata unde carnea de vita nu se consuma, iar vacile au un statut privilegiat. Cu alte cuvinte fast-food in varianta vegetariana este posibil! Dieta vegetariana este in felul acesta recunoscuta de unul dintre cele mai mari lanturi de produse alimentare din lume. Si credem ca este foarte bine! Primul restaurant a fost deschis ieri, 4 septembrie, iar alte doua urmeaza sa fie deschise anul viitor in orasul Amritsar, unde se afla Templul de Aur, cel mai sfant loc al credintei Sikh, si in orasul Katra, punctul de plecare pentru hindusii care viziteaza altarul din munti al Vishnu Deva, cele mai aglomerate locuri de pelerinaj din India. Decizia McDonald’s de a deschide restaurante complet vegetariene in cele doua locuri sfinte reflecta concesiile pe care marile lanturi fast-food le fac in India, unde incearca ofere servicii unei piete uriase formate din tineri si familii cu buget redus. McDonald’s, grup care are ca emblema la nivel global un hamburger din carne de vita, a avut dificultati in a se dezvolta pe piata din India, unde multi hindusi venereaza vacile ca zeitati si nu mananca carne de vita chiar daca nu sunt vegetarieni. Primul restaurant al McDonald’s in India a fost deschis in 1996 si servea burgeri din carne de miel, la care s-a renuntat insa ulterior. In prezent, burgerii McDonald’s in India includ doar carne de pui, insa lantul fast-food ofera si meniuri vegetariene. Trebuie s arecunoastem ca preparatele McDonald’s, asa cum sunt cele servite in India par tentante. McDonald’s nu este primul lant strain de restaurante care renunta la carne pe piata din India. Subway a deschis prima unitate cu produse vegetariene intr-un campus universitar, iar Domino Pizza, cel mai mare lant fast-food din tara, are mai multe astfel de restaurante in regiuni populate de membrii religiei Jain, vegetarieni stricti, scrie indiatimes.com. Am dat o raita pe site-ul orficial al McDonald’s India si am vazut informatiile nutritionale ale produselor. Nu sunt de lauda, dar la o prima vedere par mai decente decat cele servite in Europa si la noi. Concluzia este ca stilul si atitudinea consumatorilor poate obliga chiar si o firma care face regulile pe piata sa se adapteze la ceritele publicului, ceea ce credem noi este demn de retinut. Ideea este ca mi-ar placea sa gasesc alternative exclusiv vegetariene si in restaurantele de tip fast-food din Romania. Tu ce crezi?