Daca o faci din motive de viata sanatoasa, discursul tau va fi axat pe a convinge, sau a-ti justifica decizia astfel. Daca motivul tine de etica, si de constiinta ca te afli intr-un stadiu al evolutiei in care ai depasit necesitatea de a manca alte animale, discursul tau va cauta sa convinga prin latura etica. Faptul in sine, ca tu nu mananci carne, este egal cu zero la nivel de efect asupra industriei. Asta acum. Chiar daca suntem multi, suntem mult prea putini. Faptul ca eu nu cumpar si nu consum carne nu afecteaza nici macar economia unei mici macelarii de cartier. Ce face atunci diferenta? Discursul. Si actiunea. Organizarea. Lupta. Ma uitam la un lucru simplu, afisarea semnului â“‹ pe Facebook, de catre vegani. E un mod de recunoastere a faptului ca exista. Diferenta o face organizarea. Pentru ca asa apar restaurantele vegetariene, asa apar sectiunile vegetariene in meniuri si magazinele dedicate vegetarienilor. Diferenta o face un site care promoveaza si acest fel de a trai, un site care iti ofera retete vegetariene, sau un site care respira pasiune pentru veganism. Diferenta o face Morissey, care calatoreste in turnee cu unitati vegetariene. Imaginati-va un intreg turneu, in jur de 100 de oameni care calatoresc cu avion avand meniu exclusiv meniu vegetarian, mananca vegetarian in restaurante, au catering vegetarian, si comunica asta pe toate caile. Asta face diferenta. Faptul ca nu cumparam si nu mancam carne este deocamdata doar pentru sufletul nostru. Pentru celelalte suflete trebuie facut mai mult.