Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a descoperit grave nereguli la hypermarketul Carrefour Băneasa, ceea ce a dus la închiderea temporară a magazinului. În urma unui control amplu, inspectorii au constatat abateri serioase care pun în pericol sănătatea consumatorilor, inclusiv produse expirate, depozitare necorespunzătoare a alimentelor și condiții igienico-sanitare neadecvate. ANPC a închis temporar Carrefour Băneasa Pe lângă sancțiunile aplicate hypermarketului din Băneasa, ANPC a extins verificările și la alte 45 de magazine cu fast-food aflate în incinta centrelor comerciale Carrefour din întreaga țară. Inspectorii au identificat probleme similare, de la utilizarea unor ingrediente expirate până la lipsa de trasabilitate a produselor și manipularea necorespunzătoare a alimentelor. Pește stricat și carne depozitată în condiții insalubre Recipientele unde se prăjea mâncarea pentru clienți erau pline de mizerie și resturi de ulei vechi. În plus, carnea congelată era depozitată în același spațiu cu pâinea congelată, legumele și înghețata. Citește și: Câte calorii are pizza Quattro Stagioni + aditivi alimentari și zahăr „Este inadmisibil ca astfel de practici să persiste în marile lanțuri comerciale. Consumatorii trebuie să aibă garanția că alimentele cumpărate sunt sigure pentru consum. Vom continua controalele și vom lua măsuri drastice acolo unde este necesar”, a declarat președintele ANPC, Cristian Piedone. Reacția Carrefour după ce ANPC a pus lacătul Reprezentanții Carrefour au transmis că vor colabora cu autoritățile și vor implementa măsuri rapide pentru a remedia problemele constatate, astfel încât să își poată relua activitatea în condiții conforme. Cu toate acestea, scandalul a ridicat semne de întrebare cu privire la respectarea normelor de siguranță alimentară în marile lanțuri de retail și fast-food. Citește și: Ce ingrediente au pastele carbonara de la restaurant: 19 aditivi alimentari și 20.20 grame de sare pe porție „Operatorul economic Carrefour Băneasa a fost verificat ca urmare a sesizărilor primite din partea consumatorilor, care a reclamat aspecte ce au fost confirmate în cadrul controlului, spre surprinderea comisarilor ANPC care în trecut au constatat abateri similare la acest operator economic, iar acesta a înţeles să nu le remedieze”, au mai precizat comisarii ANPC. Sursa foto: capturi video Facebook ANPC