Fabrica de panificație Koksal din Ilfov, închisă 6 luni de Protecţia Consumatorilor VIDEO

Fabrica de panificație Koksal din Ilfov, închisă 6 luni de Protecţia Consumatorilor VIDEO

Fabrica de panificație Koksal din Ilfov a fost închisă până la 6 luni de ANPC din cauza neregulilor grave. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a dispus închiderea temporară în urma unui control efectuat luni.

Totodată, unitatea a fost sancționată cu o amendă în valoare de 30.000 de lei, potrivit unui comunicat transmis de ANPC și preluat de Agerpres.

Fabrica de panificație Koksal din Ilfov, nereguli în procesul de producție

Potrivit autorităților, fabrica Koksal, una dintre cele mai mari unități de panificație din județul Ilfov, care furnizează zilnic aproximativ 80.000 de pâini și 20.000 de specialități de panificație în Ilfov și Giurgiu, funcționa în condiții ce puneau în pericol sănătatea consumatorilor.

Controlul efectuat de angajații Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Ilfov s-a desfășurat în prezența președintelui ANPC, Cristian Popescu Piedone. A dus la decizia de suspendare a activității pentru o perioadă de până la 6 luni.

„Koksal, una dintre cele mai mari fabrici de panificație din județul Ilfov, care aprovizionează parte din județele Ilfov și Giurgiu, cu vânzări de aproximativ 80.000 pâini și 20.000 specialități de panificație zilnic, comercializează produsele în condiții ce periclitează sănătatea consumatorilor.

Unitatea a fost controlată de comisarii din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Ilfov, în prezența președintelui ANPC Cristian Popescu Piedone, dispunând închiderea unității până la 6 luni de zile. Operatorul economic desfășoară activitatea comercială în localitatea Jilava de peste 25 ani, neaducând nicio îmbunătățire tehnologică în procesul de fabricație”, se arată în comunicatul ANPC.

Probleme de igienă și depozitare necorespunzătoare

În urma verificărilor, comisarii ANPC au descoperit multiple deficiențe în procesul de producție. Printre cele mai grave probleme identificate se numără utilizarea unor tăvi de coacere neigienizate, acoperite cu depuneri de grăsime arsă, precum și rasteluri murdare.

Pânzele folosite pentru protejarea produselor prezentau uzură excesivă și necesitau înlocuire. Pentru a determina gradul de contaminare microbiologică, ANPC a prelevat probe din aceste materiale.

În camera frigorifică nu erau respectate normele privind vecinătățile produselor, iar fructele (merele) erau depozitate împreună cu alte materii prime. Sosurile utilizate pentru prepararea shaormei erau păstrate la temperaturi necorespunzătoare, de +14 grade Celsius, mult peste limita maximă recomandată de +4 grade Celsius.

„Față de cele menționate, operatorul încalcă prevederile art 7(c) 2 din OG 21/1992 și se sancționează cu amendă în cuantum de 10.000 lei”, precizează ANPC.

Produse fără etichetare și nereguli la gramaj

Controlul a mai scos la iveală lipsa elementelor de identificare și caracterizare a materiilor prime depozitate, precum și prezența unor produse finite fără dată de expirare. Totodată, comisarii au identificat bureți de sârmă folosiți pentru curățarea tăvilor, un material care nu ar trebui să intre în contact cu alimentele.

În consecință, ANPC a dispus retragerea definitivă din consum a unei cantități de 321,6 kg de produse alimentare, evaluate la aproximativ 7.300 lei.

Un alt aspect semnalat a fost diferența de gramaj între ceea ce era afișat și ceea ce se regăsea efectiv în preparate. În cazul shaormei de vită, de exemplu, meniul afișat indica 170 de grame de carne de vită, în timp ce în realitate produsul conținea doar 135 de grame, ceea ce reprezenta un dezavantaj economic pentru consumatori.

Citește și: ANPC a găsit bacterii coliforme şi Escherichia coli, în cuburile de gheață de la Burger King

„La momentul verificării prin sondaj a gramajului preparatului culinar selectat (shaorma vită) s-au identificat o diferență față de cantitatea din rețetar, respectiv în shaorma erau 135 g carne vită, iar în meniul afișat erau 170 g, ce produce un dezavantaj economic consumatorilor. Față de cele constatate, s-a stabilit că operatorul economic încalcă prevederile art 9 din OG 21/1992 și s-a aplicat o amendă în cuantum de 5000 lei”, se mai arată în comunicat.

Funcționare fără autorizație

Pe lângă problemele de igienă și siguranță alimentară, comisarii ANPC au constatat și lipsa autorizației de funcționare pentru unitatea de panificație. În acest context, operatorul economic a fost sancționat cu o amendă suplimentară de 5.000 de lei, conform prevederilor art 26(1) din OG 21/1992.

Decizia de închidere a fabricii Koksal și sancțiunile aplicate reflectă angajamentul autorităților de a proteja consumatorii și de a impune respectarea normelor de siguranță alimentară în industria de panificație.

Citește și: Shaormeria Dristor, controlată și închisă temporar de ANPC. Ce nereguli au fost găsite