Toată lumea a auzit de cafeaua instant și chiar a și savurat o cană. Pentru multe familii ocupate, cafeaua instant este alegerea de dimineață pentru un plus de energie. Este ieftină, versatilă și convenabilă. Aceste calități au contribuit la faptul că reprezintă aproximativ 25% din totalul cafelei preparate consumate la nivel global. Dar cum a câștigat această popularitate? Va scădea cererea odată cu ascensiunea cafelei de specialitate? Când a fost inventată cafeaua instant Istoria cafelei instant este surprinzător de lungă. Originea ei datează dinainte ca America să fie recunoscută ca țară. A fost inventată prima dată în Marea Britanie, în anul 1771, și a început sub forma unui „compus de cafea”. În secolul al XX-lea, cafeaua instant și-a găsit în sfârșit piața de desfacere. În 1890, neozeelandezul David Strang a dezvoltat o „cafea instant solubilă”. Acesta a fost urmat apoi de chimistul din Chicago Satorio Kato în 1901. Istoria cafelei instant Totuși, abia în 1909, cu ajutorul lui Constant Louis Washington, cafeaua instant a căpătat popularitate la scară largă și a fost oferită publicului. Washington a realizat că părea a fi o invenție grozavă la acea vreme. Dar, conform standardelor de azi, era doar o noutate cu un gust dezagreabil. În timpul Primului Război Mondial, cafeaua instant a devenit mai asemănătoare cu cea modernă. A fost introdusă, inițial, sub formă de „prăjituri” în rațiile pentru soldați. După război, perturbările economiei globale au dus la un surplus de cafea în Brazilia, care nu putea fi exportată. Pentru a conserva acest surplus, Nestlé și Institutul Brazilian de Cafea au dezvoltat cafeaua instant, care a devenit populară în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. În ultimii 70 de ani, cafeaua instant a devenit o băutură accesibilă și delicioasă pentru fiecare dimineață, fiind la fel de comună precum pâinea feliată. Procesul de producție prin liofilizare Liofilizarea este procesul utilizat pentru a elimina apa din alimente (deshidratare) sau alte produse comestibile, pentru a le crește durata de viață. În cazul cafelei instant, temperatura este redusă la -40°C, provocând înghețarea apei libere. Apoi presiunea din echipament este redusă, iar apa înghețată suferă sublimare (uscare). Apa rămasă este eliminată din produs. După formarea unui strat subțire prin răcire, acesta este spart în bucăți și introdus într-un liofilizator. Producția de cafea instant în prezent Impactul lockdown-ului din cauza COVID-19 asupra pieței de cafea instant a fost semnificativ. În primul trimestru din 2020, consumul de cafea instant a crescut exponențial, deoarece consumatorii s-au adaptat la închiderea cafenelelor și au făcut provizii de produse esențiale. În timp ce vânzările instituționale au scăzut din cauza birourilor și afacerilor închise, consumul domestic a înregistrat o creștere puternică. Tendința tot mai mare spre comerțul electronic pentru consumul casnic a adus beneficii furnizorilor de cafea. Se estimează că această tendință va susține creșterea pieței, cu o rată anuală compusă de creștere de 5,28% între 2022-2027. Viitorul cafelei instant Cafeaua instant de specialitate O tendință care a început încă din 2015 arată că instantul se îndreaptă către lumea cafelei de specialitate, promovată de branduri precum Sudden Coffee și Voila. Multe firme oferă acum variante instant ale sortimentelor lor de origine unică sau amestecuri de specialitate, făcând cafeaua de specialitate mai accesibilă. Cererea în creștere pentru cafea aromată Conform unui sondaj Daymon/Mintel din Statele Unite, din 2020, 47% dintre persoane au arătat interes pentru cafeaua aromată cu vanilie, urmată de Mocha (43%). 25% dintre ultimele pachete de cafea achiziționate de respondenți din magazine au fost aromate. Acest interes pentru crearea de arome autentice și unice a dus la specializarea pieței cafelei instant. Se preconizează că, până în 2027, cafeaua aromată va reprezenta o tendință cheie pe piață. Citește și: Beneficiile pe care le are cafeaua asupra randamentului tau la sala Creșterea pieței în regiunea Asia-Pacific Deși regiunea a fost dominată tradițional de cultura ceaiului, industria cafelei a reușit să pătrundă pe piețele locale în ultimii ani. De exemplu, consumul de cafea instant în India a impulsionat vânzările din Asia-Pacific, iar China urmează tendința, adoptând modele de consum mai occidentalizate. Mulți furnizori de cafea intenționează să își concentreze eforturile pe piața din Asia-Pacific, conform nationwidecoffee.co.uk. Vor să aducă produse noi și inovatoare pentru a câștiga cotă de piață și a influența obiceiurile de consum de cafea. Citește și: Cafeaua verde, alimentul miracol pentru slabit